tisdag 30 september 2014

Lärarstudenten

Hej!

Den här månaden ska Elisabeth vara här. Hon pluggar för att bli lärare. Nu ska jag intervjua henne.

Hur gammal är du? 25.

Vad är din favoriträtt? Fisk.

Vad är din favoritfärg? Blå.

Varför vill du bli lärare? Jag tycker om att undervisa och jag tycker att barn är roliga och intressanta.

Vad är ditt favorit djur? Hundar och katter.

När bestämde du dig för att bli lärare? När jag läste i en kurs inom rytmik på högskolan.

Vilket datum fyller du år? Den 4;de januari.

Om du fick resa vart du vill vart skulle du resa? Jag skulle vilja åka till något ställe i Afrika.

Vad tycker du bäst om att göra på fritiden? Jag tycker verkligen om att dansa.

Har du några syskon? Jag har 2 stycken storasystrar, dem heter Emmy och Elin.

Vad är din favorit frukt? Apelsin.

Var bor du i Sverige? Jag bor i Malmö.

Så. Nu tror jag att vi vet allt vi bör veta om Elisabeth.

Av Idela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar